25 Nisan 2014 Cuma

Portakallı Kek www.portakalbahcem.com


Geçtiğimiz günlerde www.portakalbahcem.com um davetiyle Bostanlı güzel bir kahvaltı etkinliğine katıldım.
Tariflerimi takip edenler bilirler yemeklerimde portakal ve limonu çok kullanırım.


Benim gibi narenciye delisi biri için bulunmaz bir fırsattı. Hem kahvaltı hemde tadım yaptığımız ürünler yönüyle çok güzel bir etkinlik oldu. Diğer blogger arkadaşlarımıda çok özlemiştim. Hep beraber keyifli dakikalar geçirdik. www.portakalbahcem.com a nazik daveti ve şık sunumları için teşekkür ederim.


 Reçelleri tamamen ev yapımı, mis kokulu. Bir sürü reçeli denedikten sonra özellikle mandalina, kumkat ve limon reçeli bende öne çıktı. Limon reçeli denemelerini daha önce farklı firmalarda, farklı restoran ve kafelerde denemiştim. Asitliği çok yüksek, azıcık küf kokulu bir sürü denemeden sonra www.portakalbahcem.com un limon reçelini tatığımda, çölde su bulmuş gibi sarıldım. Nasıl yaptıklarını bilmiyorum ama ben bunu deneyeceğim. Krıistalimsi, sarımsı parlak, tam kıvamında bir reçel. Herkese tavsiye ederim.


Güzel Finike portakallarıyla kek yaptım.





PORTAKALLI KEK
Malzemeler:
*  3 yumurta
*  1 su bardağı şeker
*  1 Finike portakalı
*  1 su bardağı sıvı yağ
*  2,5 bardak un
*  1 su bardağı süt
*  1 kabartma tozu

Portakalın kabuğunu incecik rendeleyip, yumurta ve şekerle beraber çırpalım. İçine sıvıyağ, süt, kabartma tozu ve unu ekleyip homojen bir karışım elde edelim.




Yağlanmış borcama hamuru dökün. Üzeri için rendelediğiniz portakalın beyaz kısımlarını kesip incecik dilimler elde edin. Fazla kalın olurlarsa hamurunuz ıslak kalır ve kabarması az olur. O kadar ince olmalıki, kek onu kaldırabilmeli. Afiyet olsun.

Bu güzel etkinlik için www.portakalbahcem.com a teşekkür ederim. 

2 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık, eminim nefis bir kek olmuştur! Ayrıca çok güzel bir gündü özlemişiz birbirimizi, en kısa zamanda görüşürüz inşallah:)

    YanıtlaSil
  2. Aslı'cım. Ellerine sağlık. Kek nefis görünüyor...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler