12 Şubat 2013 Salı

Ispanak Salatası



Nurşen Hanım'ın ıspanaklı salatasını görünca kafamda bir ampul yandı. Çınarcık pek salata yemeyi sevmez, ıspanağıda çiğ yemeyi sevince bende Çınarcık için bu pratik tarifi denedim.


DSC_0140

ISPANAK SALATASI
Malzemeler:
-  200 gr yıkanmış, kurutulmuş ıspanak
-  Nar taneleri
-  Ceviz
-  Kuru üzüm
-  Zeytinyağı ve istediğiniz ekşilik için portakal ya da limon suyu

Nurşen Hanım, ıspanakları doğrayıp tuzla ovmuş. Küçüğümün ağız tadı için ben tuzda ovmadım. Onun sevdiği malzemelerden bir mix oluşturmuş oldum. Eğer, sizinde çocuğunuz salatayı pek yiyemiyorsa, roka/tere gibi bitkiler fazla aromatik geliyorsa, alternatif olarak ıspanak kullanabilirsiniz.

Çınar'ın bazen Çin/Japon çocuğu olduğunu düşünüyorum. Benim bir yemek bloğum olsada, evde sürekli yemek pişirilsede ben bazı şeyleri doğru yapamadım sanırım. Oğlum pişmiş bir yemek yemiyor. Doğu kültüründeki gibi yiyeceklerin piştiğinde öldüğünü mü düşünüyor ne yapıyor anlamıyorum. Et yemek onun için çok zor. Köfte sadece yiyebiliyor, o da ağız tadına uyarsa. Sebzeleriyse pişmemiş tüketir. Bu şekilde hazırlanan salatalar bizim için iyi birer alternatif.

DSC_0137

6 yorum:

  1. afiyet olsun ona, bence bu şekilde tüketmesi de gayet sağlıklı.

    YanıtlaSil
  2. Yeşil salatalara nar çok yakışıyor, artık eminim :) Nefis görünüyor Aslıcım, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler kızlar :)

    YanıtlaSil
  4. çok beğendim...canım çekti...

    YanıtlaSil
  5. Kuru üzüm de çok güzel olmuştur. ben bunu bir portakal suyuyla deneyeyim çünkü narla portakalı çok yakıştırıyorum limona göre daha güzel olur gibi geliyor.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım, görüntü tablo gibi harika.. Tam bir vitamin deposu :)
    Portakal suyu ilavesiyle çok güzel olacağını düşünüyorum bende Sibel ablam gibi :)
    Afiyetle olsun canım,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler