17 Şubat 2013 Pazar

FERHAN ŞENSOY * KALEMİMİN SAPINI GÜLLE DONATTIM


DSC_0129



Eşim kitap fuarından Ferhan Şensoy’a ait iki kitap aldı. Birini kendi, diğerini benim adıma imzalatmış. Okuduğum başka kitaplardan ona bir türlü sıra gelmedi. Özlemle elimdekileri bitirmeyi bekledim.



Okumaya başladığım dönemde de canım çok sıkkındı. Hem yaşarken hemde uyurken huzursuzdum. Rüyalarımda bile rahat yoktu. Bu dönemde hayata gerçek bir molaydı. Kitapta Ferhan Şensoy, anılarından bir demet hazırlamış. Doğumundan askere gidinceye kadar ki dönemi anlatan kendi tarihçesi.



Galatasaray Lisesi’ndeki şahane anılarıni, Fransa maceraları, Kanada’ya basıp gidişi, tiyatronun hayatının nasıl merkezinde olduğunu, otobiyografisini anlatıyor.



Tuğla gibi kitabı bir çırpıda okunabilir kılan şey; hayata bakış açısı. Yaşadığı şeylerde pekte para önemli değil. Genelde biz, sürü insanları için para, insan ilişkileri önemlidir. Onunsa yapmak istedikleri için para sadece bir araç. Hiç ne kadar kazandığını okumadım, değer yargısının skalasının içinde para yok. Konforda yok. En güzeli, en rahatı aramamış hayatında. Yapmak istediklerini yapmanın yolunu aramış. Hayatın sunduklarını, fırsatlarını hep akılcı bir şekilde seçmiş.



Kitabı başarılar silsilesi de değil. Yaptığı yanlışlar, kurduğu –ayıpçı- hayaller dahil, neredeyse her şey dahil bir kitap.


Aslında şu yazdıklarım anlatmıyor kitabı, boşuna yazıyorum. Alıp okumanız lazım.



Yarın görüşürüz.

1 yorum:

  1. Dediğin gibi dönemleri çalıştığım zaman ben de yaşardım. Uyumaya çalışır, sıkıntı yaşadığım insanların görüntüleriyle uyku çabalarım kabusa dönüşürdü :(( Zaten insanı yoran iş değil, insanların ta kendileridir maalesef.. Bu dönemleri soğukkanlı ve sağduyulu atlatabilirsen başarırsın ablacım, sakin ol.. Kitap eminim çok keyiflidir. Sözkonusu olan Ferhan Şensoy'un nüktedan dili olunca akıcı olur diye düşünüyorum.. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler