19 Kasım 2012 Pazartesi

Barbunlar Çok Güzel

Geçen akşam eşim arayıp, balık getireceğini söyledi. "Peki" dedik. Çınar için tavuk balığı, bizim için barbun almış. Annem kızartmayalım, fırında pişirelim dedi. Önce, güzel olmaz diye burun kıvırdık, ama sonra... Annem yine fırında balığa anlam kattı.

FIRINDA BARBUN


Malzemeler:
-  1,5 kg temizlenmiş barbun
-  1 iri ya da iki küçük soğan (jülyen doğranmış)
-  Tuz
-  Zeytinyağı
-  1 limon suyu





Jülyen doğranmış soğanları tuzla ovun. 10-15 dk bekletip acısını alın. Doğradığınız bu lezzetli soğanları temizlenmiş barbunların karnına koyun. Yağlı kağıdın üzerine sırayla dizin. 200 derecelik fırında pişirin.




Benim için rakı biraz zor olduğundan bizimkiler bana Fransa'dan getirdikleri bu küçük şarabı ikram ettiler. Bir çatal boyundaydı şişesi. Çok beğendim. Yaptığım vişne likörünü bu yeşil küçük şişede saklayacağım.




Anneme yardımcı olmak için marul salatasını ben yaptım. Bizim için güzel bir akşamdı. Sizde barbun fırında olmaz diyorsanız, bu yazıyla bir daha düşünün derim. Denemeye değer, güzel bir lezzet. Afiyet olsun.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler