11 Mayıs 2012 Cuma

Zeytinyağlı Bakla

Merhabalar, Uzun bir aradan sonra blog yazmayı özledim. Eşim şu yeni akıllı telefonlardan aldı. Yeni telefonla resim aktarmak, işlem yapmak benim için çok zorlaştı. Ağır aksak devam etmek istiyorum. Şu sıralar baklanın tam zamanı. En leziz, en kokulu zamanı. Eşim, her pazardan geldiğinde "Aslı bakla aldım!!! :) " diyor. Bu nasıl sevgi, bu nasıl özlem anlamadım. Kayınvalidem enginarla pişirir, ben sade zeytinyağlısını yaparım. Yeni aldığımız balkon masasını, zeytinyağlı baklayla kutladık.
ZEYTİNYAĞLI BAKLA Malzemeler: - 1 kg taze bakla - 1 kuru soğan - 3-4 dal taze soğan - 1 demet dereotu - 1 tatlı kaşığı şeker - Zeytinyağı Bekletme Suyu; - 2 kaşık un - Yarım limon suyu Baklaları yıkayıp ayıklayın. Derin bir kasede unu suda eritin, içine limon suyunu ekleyin. Baklaları bu suda bekletin.
Zeytinyağında incecik doğranan soğanları çevirin. İçine baklaları ve taze soğanı ekleyip rengi değişinceye kadar kavurun. Toz şekeri, tuzu ve ince doğranmış dereotlarının yarısını ekleyip, bekleme suyundan (unlu-limonlu) 1 bardak ekleyin. Bir bardakta normal su ekleyin. Tencerenin kapağını kapatıp pişirin. Piştikten sonra dereotlarının kalanını ekleyıp, şöyle bir karıştırın. Yoğurtla süpper oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler