11 Ocak 2012 Çarşamba

Tavuk Tiryaki - Wing Stop

Figen, Tolga ve ben işten bunaldığımız bir öğlen kendimizi Forum'a attık. Kış güneşinde güneşlendik ve sıradan şeyler yemekten sıkıldığımızdan Wing Stop'u denedik. Menüden bizim kızlar Tavuk Tiryaki istedi, bende şnitzel denedim.

Şnitzel, çocukluğumda yediğim gibi üzerinde bir parça tereyağıyla geldi. Ama taze otları eksikti. Tereyağ ile taze otların karışımından küçük bir parça konurdu eskiden. Wing Stop'ta şnitzel vasat göründü gözüme. Tavuk Tiryaki'yi ise yaratıcı buldum.

Aslında malzemeleri çok basit. Baharatla kavrulmuş tavuk parçaları, pirinç pilavı ve marulu mercedes amblemi şeklinde bölüştürün. Üzerine sarımsaklı yoğurt ve isteyenler için acı sos. Tek kelimeyle "enfes" bir yemek. Tam bize göre Türko doneler içeriyor. Aynı zamanda bütün bir gıda bakliyat, et, yeşillik, süt ürünü hepsini beraberinde içeriyor.

Figen'de evde denemiş, süpper olmuş.
Ben biraz değiştirerek evde yaptım. Pirinç pilavı yerine şerit makarna (tagliatelle) kullandım. Iceberg marul yerine, normal marul doğradım.



TAVUK TİRYAKİ
Malzemeler
- Yarım kg tavuk göğsü
- Yarım paket şerit makarna
- Doğranmış marul
- Sarımsaklı yoğurt
- Acısso Sos
- Sıvı yağ ve baharatlar



Tavuk göğsünü küçücük küçücük doğrayın. Kızdırılmış sıvıyağda kavurun. Suyunu çektikten sonra kimyon, karabiber, kekik gibi baharatlarla aromalandırın. Tabaklara doğranmış marul, haşlanmış makarna ve tavuğu bölüştürün.



Üzerine sarımsaklı yoğurt dökün ve acısso sepeleyin. Kolayı çok içmem ama bu yemeğin yanına çok yakışıyor. Şiddetle denemenizi öneririm. Evde yapamam diyorsanız,en yakın Wing Stop u bulun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler