10 Ekim 2011 Pazartesi

Gülay Hanım'a Pasta

Dairemiz çalışanlarından Ziraat Mühendisi Gülay Hanım, Nevşehir'e taşındı. Tayinini uzun süre beraber bekledik. Meyveli şeyleri sevdiğini bildiğim için ona bol çilekli pasta yapmak istedim. ama tayinin çıktığı zamanlarda hiç çilek kalmadı.

Bende muzlu bir pasta yaptım.



GÜLAY HANIM'A PASTA
Malzemeler
- 1 paket sade pastaban
- Islatmak için soğuk süt + 1 yemek kaşığı şeker

Kreması İçin
- 3 yumurta
- 500 ml süt
- 8 yemek kaşığı toz şeker
- 1 paket vanilya
- 3 yemek kaşığı un
- 1 yemek dolusu tereyağ/margarin

Arası için 2 muz, üzerini süslemek için file badem ve Ülker Albeni topları.

Bu pastanın en önemli noktası kremasının kıvamı. Yumurtaları kırıp, şekerle çırpın. İçine un ve sütü koyup homojen oluncaya kadar çırpın. Kısık ateşte pişirin. Kaynamaya yakın vanilya ilave edin. Hoş kokulu ve yumuşak krema olmalı. Ocakta çok pişirmeden alın. Fazla pişirirseniz muhallebi kıvamına dönüyor. Az pişirmek püf noktası.

Şekerli/soğuk sütle ıslattığınız pastabana kremanın yarısı dökün. Üzerine hiç yer kalmayacak şekilde muz dilimleriyle kaplayın. Pastabanla kapatıp, kremayla sıvayın. Kahvaltı bıçağı ya da pasta spatulasıyla yükseltisiz hale getirin. File bademle etrafını, üzerini kaplayın. Albeni toplarıyla dilimleri belli edin.

Bu pastayı yaparken çok mutlu oldum.
Gülay Hanım, aramıza Mardin'den gelmişti. Serviste, işe gidip gelirken kitap okuyordu. Ben okumayı çok sevmez-dim. -dim diyorum, çünkü öyleydi. Beni galiba Ayşe Kulin kitaplarıyla kandırdı. Ya da Ahmet Ümit'lerle... Şimdiyse serviste birşeyler okumadan duramıyorum. Kendime ayırdığım en güzel zamanlardan biri oldu. Ölü geçen günde iki saat yerine, kitap okumak çok hoşuma gidiyor. Kütüphaneni benimle paylaştığın için teşekkür ederim Gülay Hanım. Yolun açık olsun :)

4 yorum:

  1. Aslı hanımcım çok güzel görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık nefis bir pasta:)sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Pasta harika görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler kızlar :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler