30 Eylül 2011 Cuma

Sosyete Mantısı

Neden bu tarife sosyete mantsısı demişler hep düşünmüşümdür. İri iri olduğundan mı, uyduruk bulunduğundan mı, nedenini bilmiyorum. Bizim evde sosyete mantısının yeri, diğer mantıdan farklıdır. Canı mantı isteyen mantı yesin, sosyete mantısı ekstradan istenilir, ekstradan can çekilir.

Daha önceki yıllarda kıymayı kavurup, iç hazılayarak mantı hazırlıyordum. Bir nevi gül böreği gibi. Geçenlerde annemle kıyma alırken sosyete mantısı yapacağından bahsetti. Meğer annemin tarifi çok başkaymış. Denedik ve ben artık bu tarifi kullanacağım.



ANNEMİN SOSYETE MANTISI

- 1 kg yufka (5 adetten yaptım)
- 400 gr kıyma
- 1 su bardağı su
- 1 soğan rendesi
- baharat ve tuz
- kıyılmış maydonoz (evde yoktu, kullanmadım)
- 1 tatlı kaşığı salça

Sosu İçin:
- 1 kaşık salça
- Biraz yağ
- İstediğiniz kadar sarımsaklı yoğurt


Soğanı, rendenin soğan tarafında suyu çıka çıka rendeyin. İçine kıyma, baharatlar, tuz ve suyu ekleyin. Sulu sepken bir karışım oluyor. Yufkaları 8 e bölüp, parçanın tamamını ıslatacak şekilde harcınızdan koyun. Eğer gözünüze yaptığınız gül küçük gelirse, benim gibi yufkaları 4 e bölmeye başlayın.



Küçük Çınar için 1/8 lik, bizler için 1/4 lük kullandım. Yapılış şekli aynı, yufka parçasında tüm yüzeyi ıslatacak şekilde harcı yayıp, gül şeklinde parçalar elde edin. Yağlanmış tepsiye sırayla dizip, önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık 15 dakika pişirin. Parçaların suyu emmesi pişmek için yeterli. Üzerleri kızarmadan fırını kapatın. Servis esnasında önce salçalı sostan biraz dökün, sonra yoğurtla soslayın. Üzerine yine domates sosu dökerek servis yapın. Tok tutan, lezzetli bir yemek. Biz özlemişiz, severek yedik. İnşallah sizde beğenirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler