12 Temmuz 2011 Salı

Dondurmam Gaymak

Merhabalar,
Sıcakların pik yaptığı şu günlerde serin bir tarif vermek istiyorum. Çınarcık yaz geldi diye dondurma yiyen çocuklara özeniyor. Ona bir top dondurma alsamda yiyemiyor. "Anne bu çok soğuk. Yiyemiyorum anne, eritip dondurma suyu içebilirmiyim?" diye sorması çok tatlı. Dondurma diye satılan birçok ürünün etiketinde "sütlü buz" yazıyor. Yani su oranı süt oranından yüksek. Bazılarının içerisindeyse bitkisel yağ var. Bunlar zararlı şeyler değil. Tamamen yasal, tüketilebilir gıdalar. Ancak dondurma değiller. Piyasada güzel, gerçek dondurmalarda var. Hatta Algida'nın, diğer zincir dondurmacılarında etiketinde dondurma yazan ürünleri var. Ama ben coştum ve oğlumla dondurma yaptım. Gerçek ev dondurması. Bu tarifi hemen yayınlamak istemedim. 3-4 kez yaptık ve her seferinde benzer sonuç alınca yayınlamaya karar verdim.




DONDURMA
Malzemeler:
- 1,5 lt UHT süt
- 1 bardak şeker
- 4-5 tepeleme yemek kaşığı toz salep
- 4-5 tepeleme yemek kaşığı nesquik

Kullanacağınız tencereyi şöyle bir sudan geçirip (süt kaynarken dibi tutmasın diye) içine sütün tamamını boşaltın. Tencerede kaynadıktan sonra kısık ateşte 1 lt ye ininceye kadar, arada karıştırarak kaynatın. Benim ocağımda bu süre bir saat. Ölçtüğünüzde 1 lt ye indiğinde koyulaştırılmış sütünüz hazır olmuş demektir. içine bir kase şeker ve salep koyun. Toz malzeme eriyinceye kadar kaynayınca, dondurmanızın sade kısmı hazır demektir.



Bu karışımın yarısını bir kaba alın ve diğer yarısı ocakta kaynamaya devam etsin. İçerisine kakaolu olsun diye 4-5 yemek kaşığı dolusu nesquik ekleyin ve eritin. Nesquik yerine içilebilir kakao ya da çikolata da ekleyebilirsiniz. Bu toz ürünler içerdikleri katkı maddeleriyle sıcak sıvılarda kolayca eriyebilmektedirler. En önemli özellikleriyse topaklanmamalarıdır. Tencerede kalan kakaolu karışımı bir kaba dökün. Yukarıdan dökerek, havalandırarak soğutmaya çalışın. Eğer bir mikseriniz varsa çırpın. Dondurucuya koyduğunuzda da saat başı gibi karıştırarak dondurun. Bu sayede içerisinde buz kristalleri oluşmayacak, daha pürüzsüz bir dondurma olacaktır. Kakaolu olana donma esnasında damla çikolata ekleyebilirsiniz. İkinci ve üçüncü denememde öyle yaptım, güzel oldu.

Bu tarifi ilk denediğimde ilkokul yıllarıma gittim. Annem yıllar önce kardeşimle bana yapmıştı. Sadece bir kere yaptı. Denizi arayıp "Annemin yaptığı dondurmadan yaptım" deyince, "bende isterim" diye tutturdu. Etkisi üzerimde hala. Yapılışı esnasında en önemli nokta Salep markası. İlk yaptığım, Migros marka salepleydi. İçeriğinde tarçın da olduğundan güzel olmuştu. İkincisinde Kenton marka saleple yaptım. Ondaysa ekstradan sakız aroması var. Kenton marka olandan daha fazla ürün kullanmak gerekiyor. Hepsinin aroması farklı. Üzerine çilek sosuyla da süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun

3 yorum:

  1. vay be. ne güzel ama uğraştırıcı . yani benim gibi tembel anneler için:)
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Maalesef piyasadaki bir cok dondurma gercekten sutle bile yapilmiyor, ben artik etiketlerine bakarak almaya ozen gosteriyorum. Tabii emek sarfedip ev yapimi dondurma yapmak gibisi yok.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler