14 Temmuz 2011 Perşembe

Değişik Bir Tarif: Sorbe

Merhabalar,
Bu haftanın başında biraz hastalanır gibi oldum. Boğazım ağrıdı, sesim çatallaştı. Evde nasıl kendime baksam diye düşünürken, aklıma lavanta geldi. Kardeşim Deniz, çok hasta olduğum bir zaman son çare olarak, aktardan bana biraz lavanta almıştı ve çayını içmiştik. Oldukça iyi geldiğini hatırlıyorum. Servisten aktarın önünde indim ve bir liralık lavanta aldım. Evde çayını yaptığımda tüm ev mis gibi koktu. Keskin kokusu, mentol gibi, anason ya da adaçayının keskin kokusu gibi bana iyi geldi, boğazımı yumuşattı. Lavantanın bendeki etkisi ikide iki. Bu bitkiyi ustalar yemeklerinde ya da pasta- yemek süslemesinde kullanıyorlarmış. Peki evde ne yapabiliriz? Kek-börek gibi şeylere yakıştıramadım. Sabun ya da yumuşatıcı aromalı gıdalar olabilir. İşin ucunda bu gıdaları çok beğenip, yumuşatıcınında bir tadına bakmak isteyen çocuklar olabilir. En güzeli internetten şu ustalara, şeflerin tariflerine bakmak diye düşünürken Pınar Belendir'in www.ailem.com 'da ki yazısıyla karşılaştım. Çok güzel bir yazı. Okumanızı tavsiye ederim. Tarifindeki sorbeyi yaptım, süpper oldu.



LAVANTALI SORBE
Malzemeler:
1 bardak şeker
2 bardak su
1 çay kaşığı lavanta çiçeği (gıdaya uygun)
2 1/2 çorba kaşığı taze sıkılmış limon suyu
2 çorba kaşığı votka



Küçük bir tencerede şeker ve suyu şeker eriyinceye kadar ısıtın. Lavanta çiçeklerini ilave edin ve su kaynayıncaya kadar karıştırın. Kaynayınca ateşi kısın ve 5dk daha kaynamaya bırakın. Daha sonra ateşten alın ve üzerini kapatarak yaklaşık 10dk bekletin. Bu aşamada, ben içine bir çay kaşığı daha lavanta sepeledim. Çiçekleri ayırmak için şurubu süzün. Limon suyunu ve votkayı ilave edin, karıştırın. Bu aşamada rengi açılacaktır. Pınar Hanım, yumuşak bir sorbe için alkol önermiş. Bu sayede sorbe donmayacak, yumuşak kıvamlı kalacaktır. Ardından dondurucuya dayanıklı bir kaba alıp, arada karıştırarak dondurun. Bu sayede hissedilir buz kristalleri oluşmayacak, ince bir sorbe elde edeceksiniz.

Bu tarifle ilk defa kendi sorbemi yapmış oldum. Dr. Oetker'in bu yıl çıkardığı evde hazırlanabilir toz sorbeleri beğenmedim. Limonlusunu denediğimde çok sert geldi. Sıvı olarak tüketmekse saçma geldi, evde limonata yapabiliyorum ya da hazır olanını alırım diye düşündüm. Sorun katılık olunca: çözüm alkoldeymiş. Bu sayede yemesi daha kolay, pürüzsüz, lezzetli, soğuk bir tatlı elde edilmiş oluyor. Lavantanın kokusu çok yoğun değil. Ferah bir limon tadı ön planda oluyor. Arkadan lavantanın serinliği geliyor. Ön yargılarımı yıkıp, denedim, beğendim. İnşallah sizlerde beğenirsiniz. İnternette birçok sitede lavantanın faydaları anlatılıyor. Özellikle karaciğere iyi geliyor ve antiseptik etkisi var.

Yarın görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler