6 Mayıs 2011 Cuma

Karşıyaka Belediyesi Zeytinyağlı Yarışması

Merhabalar,
Karşıyaka Belediyesi'nin düzenlediği Zeytinyağlı Yemek Yarışması bugün yapıldı. Merak edenler için hemen söyleyim; kaybettik. Güzel bir etkinlikti. Karşıyaka Belediyesi'ni tebrik ediyorum. Dün Karşıyaka Nikah Sarayında "Zeytinyağının Yaşamımızdaki Yeri ve Sağlığımızdaki Önemi" hakkında bir seminer vardı. Kimya Mühendisi Ümmühan Tibet ve Doç Dr. Levent Köstem'i bu konuda dinledik. Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK), Kristal Yağları ve Enrya Yağları Sponsordu. Seminerde iki bayan yarışmacıyla tanıştık. Bir tanesi(adını bilmiyorum) anneme, patates salatasından pastada civcivler yapmasını önerdi ve tarif verdi. Fikri çok hoşumuza gitti. Bugün hep yarışmada o bayanı aradım, bulamadım. O civcivler öyle beğeni topladıki... Herkes annemin patatesinin resmini çekti. Oysa bayanda yarışmacıydı. Tanıştığım diğer bayan, geçen yılki yarışmada üçüncü olmuş. Oda bugün "Patlıcanlı Karnıyarık Böreği"yle katıldı. İkimizde börek yaptık ve Birbirimize püf noktalarını anlattık. Ne güzel değil mi? Yarışmanın amacı zaten bu. Aynı ilgi alanında insanları toplayıp, kaynaştırmak.Özetle yeni arkadaşlar edindik.

Sabahtan annemle mutfakta uzun uzun hazırlandık. Beraber çalıştık. Sonrada yarışma alanına gittik. Yarışma, Bostanlı Açıkhava Arkeoloji Müzesi'nde - Park Kafe'deydi. Grup Kordelya ve folklor gösterisi yarışmaya eşlik etti. Çok güzel bir gündü. Hamurişi ve Tatlılar Kategorisinde hep tatlılar kazandı.

1. Tarçınlı Tepsi Tatlısı
2. Gelin Damat Tatlısı
3. Portakallı Torpil
4. Kelebek Tatlısı oldu


İkinci olan Gelin-Damat Tatlısı ve Kelebek Tatlısı



Browni



Peynirli mantıya benzeyen birşey:"Kaypak"



Patlıcanlı Karnıyarık Böreği



Üçüncü olan Portakallı Torpil



Benim ıspanaklı böreğim



Anneminkisi



Yemekler-Sarmalar kategorisinde birinci "Saray Usulu Soğanlı Yumurta" oldu; fotografta üç yumurtalı görünen tarif. Diğerlerini tam hatırlamıyorum.





Ben aşağıdaki dolmalara-sarmalara hayran kaldım.



Bu resimde beğendili hindiye ait.




Yarışmada gerçekleşirken, biraz ilerideki Suat Çağlayan'a ait resim sergisine gittik. İşte size oradan bazı kareler. Zeytin ağaç gövdelerini kadına benzetmiş. Çok çarpıcı.













Yarışma alanında birde çocukların resim sergisi vardı.



İkinci resme dikkat edin, içinde bir kalp ve damarlar var.



Bu resmi Yamanlar İlköğretim Okulu'ndan Fatma nur Tombak yapmış.



Not: Yarışmaya katılabilmem için Müdür Bey'den izin istedim. Biraz gülerek izin verdi ve işimi aksatmamda anlaştık. Perşembe günü öğleden sonra tüm işlerimi hallettim. Yanlış yüklem kullandım: hallettik. Göreve, Kemalpaşa'ya giderken bilgisayarımı Utku kullanarak işlerime yardım etti, ben dönünde Çetin Bey bilgisayarını kullanmamıza izin verdi, Saniye'de benim işlerime yardım etti ve ben ikiyken, üç kişi oldum. Mesainin bitimine yakın Tolga'da eklendi. Cuma günü yerime Figen baktı. Özetle, yarışmaya katılmam için herkes, tüm arkadaşlarım, adını andığım, anmadığım yardımcı oldu. Tüm ithalat birimine destekleri için teşekkür ederim. Pazartesi kahvaltı getirmeyin, parti vereceğim :)

3 yorum:

  1. böyle bir yarışmaya katılmak güzel o bile yeter dimi...Ayrıca fotoğraflar süpermiş tatlarını tahmin edebiliyorum:))

    YanıtlaSil
  2. Harika bir post olmuş, fotoğraflar da çok güzel. Zeytin ağaçlarının gövdesini çok ilginç bulurdum, çeşitli formlara benzetirdim, bu sergiye gitmeli. Çocuklar ne kadar yetenekli, resimler harika:)

    YanıtlaSil
  3. Anne-kız yine eğlenceli bir gün geçirmişsiniz. Önemli olan katılıp, bilginizi paylaşmak, yeni şeyeler öğrenmek. Orada bulunmak bile çok keyifli olmalı. Civcivler çok şeker olmuş, bayıldım.
    Anneler günün de kutlu olsun Aslı'cığım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler