25 Mayıs 2011 Çarşamba

Brokoli-Havuç-Karnabahar Turşusu

Merhabalar,
Aslı Abla'dan bir tarif daha denedim. Yaptığım gün kardeşim görüntüsüne aşık olup, İstanbul'a götürdü. Tadına ben bakamadım. Kendisi ve ev arkadaşları çok beğenmiş, salamuranın tarifini istediler. Yayınlayım dedim. Şimdiler için zamanı geçti. Önümüzdeki kış çokça yapayım, her eve dağıtacağım.



Brokoli-Havuç-Karnabahar Turşusu
Malzemeler:
- Brokoli
- Havuç
- Karnabahar
- 1 baş sarımsak
- kişniş
- yenibahar
- tuz
- üzüm sirkesi (evde bu var diye kullandım, elma sirkesiyle görüntüsü eminim daha güzel olacaktır)
- bir avuç nohut

Sebzeleri ve baharatları kavanoza dizin. Sebzelerle renk renk şerit oluşturmaya çalışın. Salamurası için yarı yarıya elma sirkesi ve suyu karıştırın. Turşu yaparken mümkünse kireçli su kullanın. İzmir'de musluk suyumuz yeterince kireçli olduğu için direk salamuraya koydum. Salamura sanayinde özellikle suyu kireçlendirmek için CaCl2 kullanılır. Bu sayede turşunun yapısı bozulmaz, sert-kütür kalır.



Bu güzel düşüncesi, tarifi için Aslı Abla'ya teşekkür ederim.

4 yorum:

  1. brokoli tursu hiç tatmadim. Eminim çok nefistir. Tarif için tskler, bir daha ki kisa insallah. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Aslı'cığım, hep içme suyu ile yapardım. Bundan sonra turşulara çeşme suyu kullanacağım demek ki:)
    Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Seninde ellerine sağlık abla :)

    YanıtlaSil
  4. En sevdiğim turşu karışımı ! Annem her kış bana kocaman kavanozlar dolusu yapar ;-) Tadına doyamıyorum !

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler