14 Nisan 2011 Perşembe

Soğanlı-Sarımsaklı Ekmek

Başlığı görünce kafanızı çevirmeyin. Düşündüğünüz gibi değil. Aslında sıradan normal bir ekmek yapacakken birden aklıma geldi. Sabiha anne, evde bulduğu bir baş sarımsağı, bizim balkondaki güllerin yanına sokuşturuvermiş. Annemde arpacık soğan gibi birşeyleri, yavru çamımızın dibine dikmiş. Sonuçta bir sürü taze sarımsağım ve soğanım oldu. Çınarcık çok aromatik bulduğu için pek tüketmiyor. Ancak kısırın, mercimek köftesinin içinde yer. Oysa su gibiler. Çınarla ekmek yaparken ona komut verdim, balkondan kendisi istediği gibi kopardı. Beraber ekmek yaptık.



SOĞANLI-SARIMSAKLI EKMEK
Malzemeler:
- 1+1/8 cup süt
- 2,5 çay kaşığı şeker
- 2 çay kaşığı tuz
- 2 çay kaşığı fındık yağı
- 3 cup un
- 1,5 çay kaşığı ınstant maya
- 2 dal taze sarımsak (yeşil kısımları)
- 8-9 dal taze soğan (yeşil kısımları)



Ekmek makinanızın tavasını yağlayıp, tüm sıvı malzeyi, şeker ve tuzu ekleyin. Üzerine un ve sıvıya değmeyen mayayı ekleyin. Sonra kabaca doğradığınız yeşilliği ekleyin. Basit ekmek modunda 3 saatte hazır oluyor. İkinci fermentasyondan sonra üzerine susam sepeledim. Pişerken taze yeşilliğin kokusu yayılıyor. Ancak o kadar yeşillik koymanıza rağmen ekmeğin içinde hissetmiyorsunuz. Azıcık sarımsağın aroması geliyor, soğanınsa hiç kokusu yok. Yeşillikler taze olduğundan içinde küçücük kalıyorlar. Herhalde pazardan aldığım soğan ve sarımsağa ait olsa selüloz yapısı daha çok hissedilirdi. Biz denedik ve Çınarcık bayıla bayıla yedi. Yemek yayına yemek için uygun görmediğim bir ekmek çeşidi. O kadar hoş kokuluki yemeğin yanında harcanacağını düşünüyorum. Kahvaltılarda taze olarak zeytin ve peynirle süpper olur. Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Eline sağlık arkadaşım her zaman ev yapımı lezzetler çok daha güzel sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. ben hiç evde ekmek denemedim. fırıncı kızı olmamdan kaynaklanıyor sanırım. afiyet olsun size.

    YanıtlaSil
  3. Ben başımı çevirmedim bak:)
    severim soğanı sarımsağı pek tüketmesemde ama yemeklere lezzet verenler onlar değilmi zaten?
    Ekmek fikri değişik olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sadece evi saran mis gibi kokusu için bile evde ekmek yapılır. Çok lezzetli olmuştur Aslı'cığım. Çınar'ın da senin de ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler