23 Ocak 2011 Pazar

Bal Kabaklı Deneme Tatlı

Merhabalar,
Geçenlerde bir misafirim gelecek diye kabak tatlısı yapmak istedim. İstedim diyorum çünkü olmadı. Nasıl kabak tatlısı olmaz, içine sadece kabak ve şeker giriyor demeyin. Kabak güzel değildi, olmadı. Kestane kabağına alışmış olan ev halkı bu duruma anlam veremedi. Bende uydurmasyon bir tatlı yaptım. Aklımda bazı blogger ların bal kabağı ve petibör bisküviyle yaptıkları toplar kalmış. Ama kimdi, ya da ayrı kişilerin tariflerini mi birleştirdim hatırlamıyorum. Benim top yapmam çok zor oluyor. Tekdüze bir dizi oluşturmuyorlar. Asker gibi dizilmeyince de ahenk olmuyor. Bende kendi borcam tarifimi yaptım :) Ericson reklamımıydı? :Tembel adam yaratıcı olur.




BAL KABAKLI TATLI
Malzemeler:
- Kabak tatlısı (link)
- Ceviz
- Petibör bisküvi
- 1 yemek kaşığı şeker
- 1 ardak ılık su
- 1 kase çikolata sosu
- Süslemek için hindistan cevizi



Kabak tatlısını şerbetiyle beraber blenderdan geçirin. Borcamın altına petibör bisküvileri dizin. Ilık suyun içine şekeri karıştırın ve bu şerbetle bisküvileri ıslatın. Üzerine kabak püresini sürün.


Ceviz sepeleyip tekrar bisküvi dizin. Yine kabak sürün, bir sıra daha bisküvi dizip, en üstte bir kase çikolata sosu dökün ve Hindistan ceviziyle süsleyin. İlk denemey iş yerinde oda arkadaşlarım üzerinde denedim. Haftaya bir daha istiyorlar. Tatlı oldukça yumuşak bir tatlı. Petibör bisküvi yerine burçakla yapılsa bence dehşet güzel olur. Bir değerlendirme tatlısı olduğu için, evde ne varsa onunla yapıldı. Siz daha iyisini, daha yaratıcısını ve güzelini yapabilirsiniz. Afiyet olsun.




2 yorum:

  1. Pratik bir tatlı olmuş, bu tarz değerlendirme, dönüştürme tariflerini seviyorum, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Aslıcım doğaçlama çıkan lezzetlerin tadına doyum olmuyor. Ellerine sağlık, güzel bir deneyim olmuş bence. Öpüyorum,
    sevgiler. . .

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler