9 Aralık 2010 Perşembe

Portakal Likörü

Merhabalar,
dokuzuncubulut ‘dan Aslı Hanım’ın portakal likörü tarifini denedim. Ve süpper oldu. Elinize sağlık Aslı Hanım :) Havaların soğumaya başladığı şu günlerde bizde her akşam koca bir meyve tabağı hazırlıyoruz. Artan elma-portakal kabuklarına çok acıyorum. Ne yapsam diye düşünürken Aslı Hanım’ın tarifini gördüm. Denedim ve çok güzel oldu. Benim için bu tarif gıda sanayi açısındanda önemli. Çünkü dünyada Türkiye dışında meyveden likör üreten ülke kalmadı. Yurt dışında, hani o raflara dünya paraya satılan ithal likörlerin imalatında hep aroma kullanılıyor. Skylife dergisinin bilmem hangi sayısında konu buydu. Gerçekten güzel bir noktaya parmak basmışlar. Aslında bu işin sadece bir yönü. Artık meyve ya da aromatik olan ne varsa o değil, aroma malzemeleri malı satar oldu. Sahlep yerine, sahlep aroması, kakao yerine kakao aroması kullanılıyor. Ucuz olan tarçın yerine bile tarçın aroması ithal etmeye başladık. Tadını en beğendiğim gofretten, diğer şeylere hep etiketlerinde aroma okuyorum. Çocuklara verdiğimiz kutu sütlerde de öyle. Bir marka dışında geri kalan tamamı aroma kullanıyor. Muz aromalı ya da çilek aromalı süt diye satıyorlar. İçinde hiç meyve bulunmuyor. Bu tarifi denerken, Migros’a gidip reyonda inceleme yaptım. Kahve likörleri ucuzken, sadece portakal likörü diğerlerine göre pahalıydı. İçindekileri okuduğumda; su, alkol, şeker, portakal olduğunu gördüm. Gerçek meyve kullandıkları için fiyat artmış. Olsun. Karları belki düşmüştür ama başka bir şeyleri korumuşlar.



PORTAKAL LİKÖRÜ
Malzemeler:
- 3 portakal
- 2 su bardağı votka
- 2 su bardağı su
- 1 su bardağı şeker
- 1 limon suyu (ben limon yok diye mandalin suyu kullandım)



Portakalların kabuklarını ince olarak, elma soyar gibi soyun. Oluşan helezonik kabukları parmak boğumu genişliğinde doğrayın. Bir kavanoza kabukları koyup aralarına iki kabuklu halka portakal koyun. Üzerine votkayı dökün ve votkanın portakal kabuklarını örttüğüne emin olun. Ben üzerine ağırlık olarak bir cam bardak koydum. Etrafını aliminyum folyoyla sarın ve güneş görmeyen bir yerde, ben bir mutfak dolabının içine koydum, bir hafta kadar bekletin. Bu süre zarfında rengi bayağı bir sararıyor. Süre sonunda portakalları atın, alkolüde tülbentte süzün. Şeker ve suyu bir tencerede kaynatarak basit şerbet hazırlayın. Bu şerbete orijinal tarifte limon suyu eklemek gerekiyor. Bizim evde limon kalmadığı için ben bir mandalinayı sıkıp suyunu ilave ettim. Bu durum benim soğuduktan sonra şerbeti daha çok tülbentten geçirmeme neden oldu. Mandalin suyu daha pünçüklü oluyor. Şerbet soğuduktan sonra alkolle birleştirin ve iki günde bu şekilde beklesin. Hala içinde partiküller varsa yine süzün, sonra buzdolabında saklayın. Afiyet olsun.



Benim için içimi kolay bir likör oldu. Ağzımda keskin hiçbir tat bırakmadı. Alkol oranı yüksek olan içkileri içemiyorum, bana çok ağır geliyor. Bunu çok beğendim. Sanırım alkolün %20 nin altına inmesi midem için çok önemli. Kokulu mandalin çok satılıyor. İlerleyen günlerde mandalin ya da limon likörü yapabilirim. Görüşmek üzere.

*Bu tarifle http://mandalincikmazi.blogspot.com/ dan Yıldız Hanım'ın mandalina/portakallı tarifler etkinliğine katılıyorum.

7 yorum:

  1. Eline sağlık, afiyet olsun sevgili Aslı. Tarifimi beğenip denediğin için ben de sana teşekkür ederim... Buzdolabında saklanabileceği gibi, oda ısısındaki herhangi bir dolapta da saklayabilirsin.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Vauv ellerinize sağlık hem db nin hem senin:)yılbaşına yapiciğim:)

    YanıtlaSil
  3. evet, denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Likör tarifi arıyordum sizi bulduğum çok iyi oldu,kısa sürede oluyormu genelde bir kaç ay beklemek gerek diyorlar.

    YanıtlaSil
  5. yok yok, bu tarifle 10 günde hazır oluyor. Orjinal tarifte 1,5 su bardağı şekerle yapılıyor. Biz denemeler sonucu 1 bardak şekerli halini sevdik. Limon ve mandalinaylada yaptım süpper oldu. Naneyle denediğimde, süpper olmadı. Biraz ot koktu sanki.

    YanıtlaSil
  6. bunu kesinlikle denemeliyim. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. İkramıda çok havalı oluyor :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler