13 Aralık 2010 Pazartesi

Barış'tan Hamsi Ançuez (Rakının bağımlılık yapan arkadaşı)

Günaydın,
Çeşme'deyken Barışlarla güzel vakit geçirdik. Barış mutfağa oldukça meraklı. Daha önceleri ev ziyaretlerimizde değişik kokteyller hazırlardı. Barış, bana hamsi ançuez tarifi göndermiş. Hemen yayınlıyorum. Hatta, hazır sefere çıkmamışken bize bir güzellik yapsada hazırlasa :) Ben yardım ederim, güzel bir sofra hazırlayalım mı?

HAMSİ ANÇUEZ (Rakının bağımlılık yapan arkadaşı)
Malzemeler:
- Sınırsız hamsi
- Limon (Yarım kilo hamsiye 2 limon)
- Tuz

Sosun hazırlanması
- Bol zeytınyagı
– Sarmısak
– Sırke
– Limon
– Pulbıber
– Az tuz



Hamsilerin içleri temizlenir – kilciklari ayiklanir-icleri acilir. Daha sonra siyah su salmasi biteme kadar 4-5 su suda bekletilir.(Her bekletme 5 dk). Bol tuz ve limon ile marine edilir (yarim kilo hamsiye 2 limon suyu). Tuz ve limon içinde 20 dk ile 1 saat arası bekletilir (30 dk ıdeal). Sertleşen hamsiler daha sonra suda yıkanır ve süzülür.



Tabağa sostan bır mıktar yayılır. Bir kat hamsı dizilir. Üzerine bir kat sos ekleyip bir kat daha hamsi diye sıralayın. Kalan sosu üzerine boca edin.(Saklama kabında buzdolabında uzun süre bekletilebilir.)

Resimlere bakınca ağzınız sulandı mı? Benim burnuma kokusu geliyor :) Sadece hamsi değil aklımda canlandırdığım yanında olmasını istediğim herşeyin kokusu burnumun ucunda.

8 yorum:

  1. Hem de nasıl ağzım sulandı Aslı. Hamsiyi de yanında buz gibi rakıyı da çok severiz. Ben bunu levrekle yapıyordum, ama hamsi ile hiç denemedim. Hemen yarın hamsi alıp deneyeceğim. Nasıl olduğunu sana da yazarım...

    Arkadaşın kinoa'yı öğrendi mi? Paketin de glutensiz diye yazıyor. Bulamazsanız ben size gönderirim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bu Barış ağzının tadını biliyor belli:)

    Aslı'cım bu hafta Salihliye gidiyorum..Gelince ilk fırsatta kallavi bir balık sofrası hazırlayıp beraber yeriz...Sen sadece ilker ve Çınarı getir.Gerisini biz hallederiz..Bide şaraplı ahtapot tarifi var onuda deneriz, taze bi ahtapot bulursam.

    Hadi hoşcakal.

    YanıtlaSil
  3. ahtapotu ben bir araştırayım. tazesini İlker ve ben bulabiliriz. ilker zaten balıkçıların yanında. bende birşeyler hazırlarım.

    YanıtlaSil
  4. Yaa arkadaşlar ben bu ançuezi hep krem şekliyle bilirdim; Hani şu Kartal marka olup küçücük krem tüpünde kazık fiyata satılan gibi... Bu şekliyle hiç bilmiyordum.

    YanıtlaSil
  5. Hamsiyi temizleyip kılçığını çıkarın ve resimdeki gibi kelebek olarak açın. Hamsileri suda değil sirkede en az 24 saat bekletin. Hamsinin eti beyaz olunca hamsileri sirkeden alın. Közlenmiş kırmızı biberleri borcamınızın en altına serin üstüne sıra sıra hamsileri dizin. Hamsilerin üstüne hazırladığınız marine sosu (zeytinyağı, ince kıyılmış sarımsak,limon suyu, tuz ve pul kırmızı biber) dökün. En üste bıçağınızla kıydınığız maydanozu ekleyin. Bu işlemi 2-3 kat olacak şekilde yapın. Zeytinyağlı marine sosunu ne kadar bol yaparsanız ançueziniz o kadar leziz olur. Lütfen Rakısız servis etmeyin.Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirkede Bekletiyoruz 24 Saat Daha sonraki işlemde Tekrar Sirke Kullanıyormuyuz cevaplarsan sevinirim..

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  6. yaptım yaklaşık yarım kg. hamsiden...bir haftada geldim, gittim yedim..tek başıma paylaşmadan...muhteşem oldu! sadece sos malzemesinin sirke oranını fazla yapmışım onun harici harika bir lezzetti.. lezzet avcısı FiLiZ

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler