3 Kasım 2010 Çarşamba

Yufkadan Kolay Börek

Merhabalar,
İki günlük raporun ardından bugün daireye döndüm. Oğlumla koklaşa koklaşa iki gün geçirdik. Sabahları bir saat fazla , öğlenleri 2 saat uyumak süpper geldi. Malum grip ilaçlarının en büyük etkisi yatağa bağlamak. Bizde Çınarcıkla, yattığımız yerden Caillou ve Clifford izledik. Kalkıp iki lokma yedik ve sonra gene yerimize yerleştik. Sağımda Çınar, karşımızda TV. Yanımızda bir kutu mendil ve öksürük için su. Komidinin üzerinde meyve tabağı. Böyle zamanlarda Çınar pek birşey yiyemiyor. Bende ona taze ekmek yaptım. Bu sefer sızma zeytinyağlı ve kekikli, naneli, kurutulmuş maydonozlu, hoş kokulu, yeşilimsi bir ekmek yaptım. Taze olunca dayanamadı, yedi :)

Akşam içinse uyduruk böreğimden yaptım. Normalde salam ve sosis artık evime almıyorum. Bir tiksinti geldi, daha ısınamadım. Çınar belki iki lokma yer diye kullandım.


KOLAY BÖREK
Malzemeler:
- 3 yufka
- 200 gr kaşar peyniri
- 100 gr dilimlenmiş salam
- Sıvıyağ
- Islatmak için su








Yufkayı kocaman açıp, içine rendelenmiş kaşar peyniri ve dilimlenmiş salam döşeyelim. Yufkanın ortasını baz alarak bir kare gibi düşünüp, yufkanın kenarlarını bu kareyi hizalayacak şekilde kapatalım. Kapatırken yufkalar yapışsın diye elimizle su sürelim. Böylelikle hazırladığımız gözlemede börekte alt katta bir kat yufka,üzerinde malzeme, onun üzerinde 4 kat yufka olacak. Geniş teflon tavada sıvıyağı kızdırıp gözleme böreğin kalın olan tarafı altta olacak şekilde kızartalım. Bu yüz kızarında ince bölümü kızartalım. Her gözlemede sıvı yağ ekleyerek pişirelim. Sonra her bir kareyi mutfak makasıyla dörde kesin. İçinde kaşar eridiği için içinden hiçbirşey dökülmüyor. Peçetelere sarıp yemesi çok kolay. Biz Çınar'la, makasla kese kese yiyoruz. Bazen makasta yıldız, ya da kalp şeklinde kesiyoruz. Bu şekilde yemek onun hoşuna gidiyor. Sizlerede afiyet olsun :)

NOT: Gönül'cüğüm İspanyalarda aç kalma. Yapıyapıver kolay böreklerden :)

1 yorum:

  1. Aslicim burda yufka yok oyle bir sorun var,yoksa cok pratik ve guzel gorunuyor:)
    Gonul

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler