5 Kasım 2010 Cuma

Baharatlı Ekmek



Merhabalar,
Hastayız diye geçen gün Çınarcıkla baharatlı ekmek yapmıştık. Bende Figen'e anlatıyordum. Sen neden bize de getirmiyorsun diyince dayanamadım, dün akşam makineyi kurdum ve sabaha baharatlı ekmek yaptım. Figen ve Ozan, geri kalan kahvaltı malzemesini getirmemişler. Ortada kuru kuru ekmeğimle kaldım. Birde kesebilsem süpper olacaktı. Ben böyle güzel kesme, doğrama işlerinde çok ferasetsizimdir. Sadece yapıyorum. Didehan'ı ekmeği kesmeye çağırdık. Kesmişkende yaklaşık yirmi kişi bir ekmeği paylaştık. Çok olumlu yorumlar alınca, tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

BAHARATLI EKMEK
Malzemeler:
- Ekmek makinasının ölçeğiyle 1 tam 1/8 ölçek su
- 3 çay kaşığı süt
- 3 çay kaşığı sızma zeytinyağı
- 2 öay kaşığı tuz
- 2 çay kaşığı şeker
- 3 ölçek un
- 1 çay kaşığı kuru nane
- 1 çay kaşığı kekik
- 1 çay kaşığı kurutulmuş, öğütülmüş maydonoz
- 1 1/4 çay kaşığı kuru maya

Malzemeyi makinanızın sırasına göre ekleyip çalıştırın. Ben yukarıdaki sırayla koydum. Kabını sızma zeytinyağıyla yağladım. Güzel kokulu bir ekmek. Özellikle bu soğuk günlerde doğal bir antibiyotik. Afiyet olsun. İyi tatiller

Not: Bir dahaki sefere zeytinde koyacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler