30 Ekim 2010 Cumartesi

Mor Salata

Merhabalar,
Bugün size mor lahana salatası tarifi vereceğim. Aslında böyle birşey yapmak hiç aklımda yoktu. Geçenlerde Figen'le Eliaçık Lokantası'na gittiğimizde şef, kereviz çorbası önerdi. Onu içerken, sohbet ettik ve lahana salatasının nasıl yapılacağını anlattı. Bende unutmadan deneyim dedim. Pazardan mor lahana aldık ve Çınarcıkla yaptık. Çınar'ın kokusu hoşuna gitmedi. Pancarı deneyen çocuk lahanayı denemedi. Neyse... başka bahara belki dener.

MOR LAHANA SALATASI
Malzemeler:
- 1 orta boy mor lahana
- Tuz
- Sirke
- 1 limon








Lahanayı yıkamadan, ince ince doğrayın. Ardından yaklaşık iki yemek kaşığı tuzla ovun. Ovma esnasında lahananın hatıl hatıl yapısı yumuşuyor. Bu halde en az yarım saat bekletin. Ardından ince doğranmış hanaları yıkayın ve süzün. Bir kavanoza kıyılmış lahanaları koyun ve üzerine yarısına kadar sirke ilave edin. Bir tanede limonun suyunu ekleyip buzdolabına kaldırın. Ara ara alt üst edin. Kullanacağız zamanlarda kabın dibindekileri alın. Böylece üsttekiler asitli sosa bulansın. Her zaman dolapta hazır bir çeşit oluyor. Tam bir kış salatası. Marul ve havuç salatalarının yanına çok yakışıyor. Afiyet olsun.

İstanbul'dan geldim. İki günlük Deniz'in zencefilli kürü pek iyi gelmedi. Hala gözlerim yanıyor. Çınar'da yeniden hasta olmuş. Bu nasıl birşey? Yani iyileşmeden tekrar hasta olmak. Bu on gün içinde 3 kg zayıfladı. Endişeleniyorum. Fikri olan varsa paylaşsın. Görüşmek üzere.

1 yorum:

  1. Aslicim beni unutmadim degil mi?Tiramisunun resmini bekliyorum.Etkinlik 12 gün sonra bitiyor.Ufak bir hatirlatma yapayim dedim.
    SERAP

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler