28 Ekim 2010 Perşembe

Üzümlü Kek

Merhabalar,
Yoğun bir gün, yoğun bir gece ve işe geldiğimizde taşınma telaşesiyle, değişik bir gün yaşıyorum. Oğlum hasta, ben hastayım, taşınıyoruz ve yarına İstanbul'a uçak biletim var. Bu hengamenin ortasında Çınarığımı, eşime bırakıp İstanbul'a nasıl gideceğim? Deniz'de bir sürü hazırlık yapmış ama nasıl olacak bilmiyorum. Olmadı bayrama görüşeceğiz. Kardeşimi çok özledim. Bu Şubat tatilinde annemlerle Fransa'ya gitmeyi plalıyorlar. O zamanda görüşemeyeceğiz. Hastalık olmasaydı iyiydi. Şu halde ne yaparsam yapayım, ne seçersem seçeyim içime ilimiliyor.

Üzümlü Kek
Malzemeler:
- 3 yumurta
- 1,5 su bardağı şeker
- Dr. Oetker sıvı vanilya aroması
- 2 bardak un
- Kabartma tozu
- 1 su bardağı sıvıyağ
- 1 su bardağı yıkanmış, unlanmış üzüm



Bu tarifi annem yaptı. Benim fırınım bozuk olduğu için onun fırınında pişiriyoruz. Yeni ankastre fırın bakıyorum. Yorumlarınızı bekliyorum. Aklım Siemens'te, önerilerinize açığım. Kalıpta pişirecekseniz, hamuru ya mikserde çırpın ya da mutfak robotunda hazırlayın. Önce yumurtalarla, şekeri çırpın, ardından un ve kabartama tozunu ekleyin. Yağı ve sıvı vanilyayı koyup karıştırın. En son unlu üzümleri ekleyip şöyle bir karıştırın. Yağlanmış kek kalıbına döküp pişirin. Bu tarifi toz vanilyaylada yapabilirsiniz. Ama denemediyseniz bu sıvı aromaları tavsiye ederim. Daha farklı bir kokusu - tadı var. Limonlu, romlu ve acı badem aromasıda var. Hepsi sıvı formda. Ben bunları içecek kokteyllerinde kullanırım diye düşünmüştüm. Muzlu mokaya koyarım, ya da sıcak çikolataya eklerim diye düşündüm. Dayanamadım keklere koyuyorum. İlerleyen günlerde sıvı aromalı tarifler yayımlayabilirim. Neyse... Daha yarın hangi şehirde olacağıma karar verememişken, böyle düşünmek çelişkili. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramınız şimdiden kutlu olsun. Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler