17 Ekim 2010 Pazar

Brokoli Çorbası

Merhabalar,
Bugün İzmir'de bahardan kalma bir gün. Hava çok güzel ama herkes hasta. Geçen hafta yükselişe geçen nezlem Cuma günü pik yaptı ve ben günde neredeyse 16 - 18 saat uyumaya başladım. Kafamı yastıktan kaldıramıyorum. Başımın ağırlık merkeziyle yastığın açı bile yapmaya hakkı yok. Serbest düşmenin etkisiyle çukurlaşan yastık, benim en sevdiğim eşyam oldu. Yatak odası karargah olmak üzere, salon ve oturma odasına barikatlar kurdum. Her tarafta yazlık yorgan ve yastık ikilisiyleydim. Çınar'ım beni yalnız bırakmak istemedi. Evin her köşesinde televizyon izleyip meyve yedik. Ateşim çıktığında buzdolabından gazoz ve şurup getirdi. Gazoz içersek belki ateşimiz düşermiş, serin serin iyi gelir tabii. Birde Calpol'umu içmeliymişim. Bense gittim, çocuğu dinlemeyip Aferin-Forte aldım. Sonra kaldır kafanı kaldırabilirsen. Bir ara yanında uyumuşum. Yavrum öyle beklemiş başımı. Canı sıkılınca, o küçük parmaklarını gözlerime sokmaya başladı. Beraber Trt Çocuk ve Yumurcak TV izledik. Hasta olmanın güzel yanı, oğlumla beraber yattığım yerden TV izlemekti. Keloğlan, Küçük Hazerfan, Caillou ve Clifford izledik. Ekmek yapma makinasında çekirdekli ekmek yaptık. Sonra kenarlara yapışan çekirdekleri yedik. Allahım o ne kadar güzel bir makinaymış. Geçen haftadan beri çeşitli ekmekler deniyoruz. Çörekotlu, çekirdekli, tereyağlı ekmekler yaptık. Fırınımın bozuk olduğu şu günlerde ekmek yapma makinası eğlencemiz oldu. İlerleyen günlerde ekmek tarifleri vermeye başlayacağım. Tuğba Kuruyemiş'in hazır ürünleride bana yardımcı oluyor (hazır çekirdek içi, fındık, ceviz gibi).

Cumartesi günü, eşim eli kolu dolu pazardan geldiğinde en çok aldığı brokoliye sevindim. "Aslı, pazarda alacak birşey bulamadım. Brokoli görünce aldım. Çorbasını yapsana." dedi. Demek brokoli çorbamı beğeniyormuş. 200 - 250 gr brokoliden koca tencere çorba yaparım. Oysa eşim 1 kg brokoli almış. Nasıl eriteceğim ben bu kadar brokoliyi diye hiç yüzümü ekşitmedim. "Tabii tatlım, çorba yapalım" dedim ve bu durum beni gururlandırdı. Brokoli çorbasını özlemiş :) Bizde Çınar'la dün beklenen çorbayı yaptık. Bana temizliğe yardıma gelen Ayşe'ye bir kase koyduğumda "Az koy Aslı Hanım, çok içemem." diye tereddütlü yaklaştı. Sonra tarifini aldı.



BROKOLİ ÇORBASI
Malzemeler:
- 200- 250 gr brokoli
- 1 iri patates
- 1 iri soğan
- 1 su bardağı süt
- İsteğe göre bulyon tableti
- 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ

Soğanı, patatesi ve brokoliyi kaba kaba doğrayın, sıvıyağda biraz çevirin. Sebzelerin biraz kokusu çıkıp, haşlak vaziyetten uzaklaşınca üzerine yaklaşık 1 lt su ilave edin. Sebzeler haşlanınca blenderdan geçirin. Pür hale gelince, üzerine süt ilave edin ve isteğe bağlı olarak bulyon tableti ilave edin. Kıvamı eğer koyu gelirse suyla inceltin. Genelde kıvamı iyi oluyor.





Ailecek sonbaharın ideal bir haftasonu geçirdik. Ama oğlum dün geceden beri hasta. Ateşi yüksek. Çorba tariflerimiz devam edecek gibi... Yarın görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler