7 Ekim 2010 Perşembe

Akşam Yemeği

Merhabalar,
Bugünlerde İzmir'de hava artık iyice serinlemeye başladı. Daha fazla soğuklar gelmeden, serin İzmir akşamlarından birini Hakan Dayımlarda akşam yemeği olarak değerlendirdik. Hem İzmir'e gelişlerini hemde aldıkları yeni BMW'yi kutladık. Resimlerden gördüğünüz gibi yengemle süper bir hazırlık yapmışlar.













Bizde Çınar'la kardan adam pastası yaptık.

KARDAN ADAM PASTASI
Malzemeler:
- Bir adet kakaolu pastaban
- İki adet muz
- Dr. Oetker vanilyalı pasta kreması
- 1 su bardağı süt
- 3-4 madlen çikolata
- 1 küçük havuç
- Islatmak için neskafeli,şekerli süt


Pastabanı neskafeli sütle ıslatıp, üzerine dilimlediğimiz muzlarla döşeyelim. Kremanın üçte ikisini arasına sürüp,gerisini ayıralım. Pastabanın ikinci katını koyup yine ıslatma malzemesiyle ıslatalım. Kalan kremayı üzerine sürüp uzun bıçak ya da spatulayla düzeltelim. Çınar kekini yemek istediği için bizim pastamızın kanarları azıcık kırpık :) Madlen çikolataları rendeleyip, beyaz pastamızın üzerine gülen bir surat yaptık. Çınar "Burnuna havuç takalım..." diye şarkı söylemeye başlayınca kıramadım. Bir havucun ucunu kesip kardan adam pastamıza taktık. Çınar bir sürü havuç yedi. O yedi ben yeniden kesip koydum. Ve bu böylece devam etti gitti.
Bugün Limonlukek'in aynı malzemeyle yaptığı "Anneler Günü" pastasını gördüm. Valla hayran kaldım limonlukek :) Helal olsun.

Merak edenler için :
http://www.limonlukek.blogspot.com/





Pastanın üzerine Deniz'in Amerika'dan getirdiği gördüğünüz mumlardan yerleştirdik. Çınar mumları görüncede delirdi :) Bu mumların özelliği hepsinin kendi renginde alevle yanması. Yani yeşil mumun yeşil alevi, kırmızı mumun kırmızı alevi, beyaz mumun beyaz alevi var. Değişik değil mi? Nasıl olduğunu hala çözemedim. Sizce nasıl olur bu? Optik bir aldanma mı?



Resimde net olarak alev renkleri görünmüyor. Yinede alevler arasında fark olduğu belli.



Şimdi esas konu olan balığa değinmek istiyorum. Resimlerde gördüğünüz üzere balığımız mercan. Dayım bu şekilde pişirmeyi kendisi uydurmuş. Mercanların içlerine birer parça tereyağı koyuyorsunuz. Bir-iki yaprakta defne yerleştiriyorsunuz. Yağlı kağıda dizdiğiniz balıkların üzerine zeytinyağını fırçayla sürün. Firinda iki tepsi yaptık, süper oldu. Allah'ın sevdiği bir kulu olduğumu defneleri görünce anladım. Karadeniz'de hep balık yapmak istemiştim. Dışarıda defne toplarken, eşime bunlarla İzmir'de balık yapacağımı, Zonguldak kokulu balıklar yiyeceğimizi söylemiştim. Defneli balık yemek daha haftası dolmadan nasip oldu :)

Güzel bir İzmir akşamında hep beraber olmak güzeldi. Herşey için teşekkürler. Aile olup sofrada hep beraber oturmak güzeldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler