15 Eylül 2010 Çarşamba

Yenilikler

Merhabalar,
Uzun bir aradan sonra yine beraberiz. Bayramdan beri bilgisayar işlerimi bir türlü halledemedim. Önce evdeki bilgisayarıma virüs bulaştı, ardından işyerindeki bilgisayarım çöktü. En garip olanı, ekranın disko gibi yanıp sönmesi, gidip gelmesi. Yani aslında bilgisayarım çalışıyor, ekranım iyi, ama ekranım aynı periyotta gidip gidip geliyor. Bilgi işlemdeki arkadaşlar, bilgisayarımın tatile ihtiyacı olduğunu söyledi. Sanırım benimde kısa bir tatile ihtiyacım var. Haftaya küçük bir tura çıkmayı planlıyorum. Önce Salihli, ardından Ankara ve en sonda Zonguldak'a geçeceğim. Zonguldak mı? demeyin. Benim içinde süpriz bir şehir. Bakalım nasıl bir yermiş, Batı Karadeniz'i ailecek gezeceğiz. Bilgisayarım gibi bende error vermeye başladım. Yoğun ve üzücü geçen bir haftadan sonra, kendimi önce mutfağa vurdum. Bir sürü tatlı ve yemek yaptım. Aspiratörün altını, ocağın arkasını yağçözle sildim. Sonra evi düzenlemeye, derleyip toplamaya, açmadığım çekmeceleri açmaya, dolap diplerine düzenlemeye başladım. O kadar düzenliyim ki eşimin akşam sehpaya uzattığı ayaklarını bile düzeltip, düzgün durmasını istiyorum. Bu son düşünce ayılmamı sağladı. Dün kendime 2000 lik bir puzzle aldım. Artık kimseye sallaşmadan, kendi halimde takılacağım.



Bu resim bana çok mutluluk verdi. Anneme yaptığım japon kız puzzle bitti. Çok güzel bir tablo oldu. Her baktığımda başka bir ayrıntısına takılıyorum. Bu puzzle sa tam bir aile resmi. Beni uzun bir süre oyalar herhalde.

Dün kızkardeşim Deniz bir yemek tarifi göndermiş. Bizim kız mutfakta boş durmuyor. Daha önce bana bu tarifi vermişti, yapmak daha nasip olmadı, dayanamamış, yapmış resmini yollamış tatlım.

DENİZ'İN MİLFÖY BÖREĞİ
Malzemeler:
- Milföy yaprakları
- Bir küçük kavanoz garnitür
- Kuşbaşı et
- Sıvıyağ
- Tuz, karabiber, toz biber
- Bir yumurta
- Kavrulmuş susam




Küçük küçük doğranmış kuş başı etleri, sıvıyağda kavurun. Pişen etlere tuz ve baharatları ekleyip beş dakika daha pişirin. Milföy hamurlarını, yağlanmış tepsiye tepsiye dizin. Üzerine, pişirdiğiniz et karışımını yayın. Süzülmüş garnitürü üzerine döküp, milföylerin birleşiminden oluşan bir kapakla kapatın. Üzerine bir yumurta sürüp, susamları sepeleyip fırına verin. Deneyenler anlatsın. Nasıl olmuş?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler