8 Eylül 2010 Çarşamba

Tek İftar

Merhabalar,
Uzun zamandır şöyle uzun uzun yazmak istiyorum. İşlerin yoğunluğundan ancak bir-iki tarif verip resmini koyabildim. Ay içim sıkıldı. Artık burada yazmak benim için bir gereklilik olmuş. Yazmadığımda birşeyler eksik oluyor. Öncelikle Pazartesi akşamı verdiğim iftar yemeğinden bahsetmek istiyorum. Benim için çok güzel bir yemekti. Annemleri yemeğe çağırmıştım ve kafamda onlara fırında makarna yapmak vardı. Çünkü annem en çok benim fırın makarnamı sever. Yanında soya soslu-ballı tavuk yaptım. Salatalar: rus salatası, pancarlı sarımsaklı yoğurt, közlenmiş kırmızı biber, pırasa, barbunya pilaki, zeytinyağlı kabak, ve domates salatası vardı. Salatalar arasında en çok domates salatası beğenildi. Resmini çekmediğime çok yanıyorum. İlerleyen günlerde mutlaka resmini çekip, ayrı bir tarif olarak yayımlayacağım. Ana yemeklere ek olarak annemin yapıp getirdiği kadınbudu köfte ve mercimek çorbası vardı. Tatlı olarakda limonlu irmik tatlısı bulunuyordu.


Ve bu sofradan tek kare yok. Çünkü tam iftara sofra anca yetişti. Yetişir yetişmez, sofra dağıldı :) İşte bu sofradan fırın makarna ve tavuk tarifi.



FIRIN MAKARNA
Malzemeler:
- 1 paket fırın makarna
- 500 ml süt
- 1 fincan un
- 125 gr tereyağ ya da tereyağ tadında margarin
- tuz
- 250 gr kaşar peyniri



Derin bir tencereye bol su koyup, kaynamaya başlayınca tuz ilave edin. Ardından makarnaları ilave edip bir güzel haşlayın. Haşlanmış makarnaları süzgüye alıp üzerine bir su bardağı su dökün. Bir tencereye tereyağını koyup eritin, içine unu ilave edin. Kokusu çıkıncaya kadar kavurup üzerine sütü ilave edin. Biraz tuz ilave edip kıvamını alıncaya kadar ara ara karıştırın. Haşlanmış makarnayı fırın kabına ya da tepsiye döküp üzerine beşamel sosu dökün. Sosu iyice yedirerek karıştırın. Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri yayıp fırında üzerini kızartın.


SOYA SOSLU BALLI TAVUK
Malzemeler:
- 1 kg tavuk göğsü
- 2 iri soğan
- Riviera zeytinyağı
- 1 çay bardağı süt
- 1 tatlı kaşığı bal
- 1 kaşık un
- 1 çay bardağı soya sosu
- Tuz,karabiber




Soğanları piyazlık doğrayıp, zeytinyağında kavuralım. Ölen soğanlara küçük küçük doğradığımız tavuk etlerini ilave edip, güzelce pişirelim. Pişen tavuklara, tuz, karabiber ve süt ilave edelim. Sütü tavuklar çekip, yine şeffaf bir yemek suyu oluşunca, unu katalım. Bir süre bu şekilde piştikten sonra bal koyup biraz karamelize edelim. En son soya sosu ekleyip beş dakika daha pişirelim. Dilerseniz soya sosu eklemeden, beyaz olarakta tüketebilirsiniz. Soya ürünleri GDO içeriğinden dolayı kuşkulu bakılan yardımcı lezzet bileşenleri. Kullanmadığınızda da oldukça lezzetli olan bir yemek. Bal, bu yemekte "Aman Allahım, tiksinç birşey olur bu" diye düşündürsede gerçekte çok yakışan, bu ahenkli yemekte tam yerine uyan bir nota.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler