8 Eylül 2010 Çarşamba

Dikili





Merhabalar,
Dün ilk defa Dikili'deki gümrük alanda iş yaptım. İzmir'den oldukça uzak olan bu yerde ilk görevim oldukça yorucu geçti yinede benim için bir o kadarda yeniydi. Öncelikle Sasalı'daki işlerimi bitirdim. Ardından "Ver elini Dikili" diye yola çıktık. Yollarda genelde romanlar okurum. Bu sefer kitabımı çantama koydum ve etrafı izledim. Zeytin ağaçlarına, ağzını kocaman,iştahla açmış gibi bakan incir tanelerine baka baka Dikili'ye geldik. Dikili Gümrük Müdürlüğü'nün yeri deniz kenarında süpper bir yermiş.



Bahçelerinde domates, salatalık, meyve yetiştirdiklerini görünce çok şaşırdım. Narlar öyle olmuşki, çatlamış, kırmızı taneleri görünüyordu. Benim öyle ağzım sulanmış, bakakalmışımki, yanımdaki gümrükçü kahkahalarla bahçeye gidip, bir tane koparıp geldi. "Abla göz hakkı, al bir tane " dedi. Ben tabii utançtan yerin dibine geçmiş bir vaziyette kaldım. Bu kadarda bir istek insanın yüzünden belli olmamalı değil mi? Çantama narı attım ve gelenleri gidenleri bekledik. İşlerimizi halledeceğimiz antrepo Alım Hanım Çiftliği'nin yanındaydı. Hiç böyle güzel bir çiftlik görmemiştim. İşlerimizi halledip döndüğümüzde vakit oldukça geçti, bende oldukça yorgundum. Eşim bayram çikolatalarıyla eve gelince dünyalar benim oldu. Önüme bir paket çekip yarıladım :)

Akşam oğlumu almaya gittiğimizde ona hediye olarak çantamdaki narı verdim. Yavrum, narı görünce önce şaşırdı. Bir eline sofra bezi almış, bir elinde tepsi, "hadi anne keselim" dedi. Soymaya başlayınca, diğer dallardaki gibi içinin kırmızı olmadığını, şeffaf olduğunu gördük. Demekki narın rengi en son kırmızıya dönüyormuş. Tadı önce oluşup, sonra rengi değişiyormuş. Bir narı oğlum yiyince çok mutlu oldum. Akşamın ikinci süprizi, Deniz Teyzesi'nin Amerika'dan eve gelmesiydi. Elindede iki bavul hediyeyle gelmiş. Hediye dediysem sadece ışıklı ayakkabı, bir iki çikolata değil. Mavi, kırmızı, yeşil alevle yanan mumlar. Suya konunca şekli ortaya çıkan değişik oyuncaklar, neler neler getirmiş. Belli ki orada da ince ince düşünmüş bizleri. Bayramları çok seviyorum. Bu hafta bayram olmasa biz böyle bu kadar birlikte olamazdık. Akşam yemeğine davetli iki arkadaşımızda geldi ve kalaalık bir sofrada yemek yedik. Bugünden itibarende yazlıktayız ve yazlık komşularımızlayız. Herkese iyi bayramlar :)




1 yorum:

  1. Okudukca kıskanmamak mümkün degil,süper bir gün gecirmişsiniz :)
    Size ve Ailenize İyi Bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler