18 Ağustos 2010 Çarşamba

Zeytinyağlı Pırasa



Merhabalar,
Bu sıcaklarda evde ne yapsan diye düşünüyorsanız, işte basit bir yaz sofrası. Zeytinyağlı pırasa, bol salata, taze ekmek, kızılcık şerbeti ve meyve. Dolaptada dondurma var :)

Salatanın ve kızılcık şerbetinin tarifini daha önce vermiştim. Bugün zeytinyağlı pırasa tarifi vermek istiyorum. Kaç gündür, pırasa pırasa diye sayıklıyordum. Canım o kadar çekmişki farkında değilim, üç haftadır pazarcılara soruyormuşum. Bu hafta birkaç tezgahta görünce dünyalar benim oldu. Hemen bir kilo alıp pişirdim. Allahım yazarken hala ağzımın suyu akıyor. Kendime hakim olamıyorum.

ZEYTİNYAĞLI PIRASA
Malzemeler:
- 1 kg pırasa
- 2 kuru soğan
- 2 havuç
- Yarım çay bardağı pirinç
- 3 yemek kaşığı zeytinyağı
- Yarım limon suyu



Zeytinyağında küçük küçük doğradığınız soğanları ve halka havuçları azıcık kavurun. Verev şekilde birer parmak kalınlığında doğradığınız pırasaları pembeleşen soğanlı karışıma ekleyin. Birazcıkta pırasayla kavurun ve pirinci ilave edin. Pirinç yemeğin suyunu biraz çeksin. Yağda oda biraz kavrulsun. Ardından bir buçuk çay bardağı su ilave edin. Tuzunu ilave edip kapağını kapatıp pişirmeye bırakın. Eğer suyu azalırsa biraz ekleyin. Cakkul cukkul bir yemek değil, özlü olmasına gayret edin. Yemek piştikten sonra yarım limon suyu ilave edip, karıştırın. Oda sıcaklığında servis yapın.





Yaz için güzel bir sofra değil mi? Yarına artık tavuk yemekleri yapmaya başlayacağım. Kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler