23 Ağustos 2010 Pazartesi

Patlıcan Musakka

Merhabalar,
Bugün yine Torbalı yollarını aşındırdım. Önce Serbest Bölge, ardından hava alanı, ordan Barsan ve en son olarakta Omsan’da işlerimi bitirdim. Omsan’da bir yorgunluk kahvesi ikram etmek istediler. Neskafeyi aldım, arabada içeyim dedim. İzmir’e vardığımızda sabah giydiğim beyaz t-shirtüm kahverengili batik oldu. Kolyeyle kamüfle etmeye çalışıyorum, fakat her gören “ aaa kahve içmişsin” diyor. İnşallah akşam domestos üzerine düşeni yapar. Üzerimdekini daha ilk giymişimdi.

Bugün sizlere patlıcan musakka tarifi vermek istiyorum. Hafta sonu İlker seviyor diye yaptım. Genelde bizim evde musakkayı eşim yapar. İlker’in bence en güzel yaptığı yemek bu. Resimde gördüğünüz gördüğünüz üzere domatesi benimkinin az oldu. Daha kırmızı bir yemek olsa daha iyi olurdu. Salça koymak istemedim. Yaz mevsiminde yemeklere taze domates koymak daha çok hoşuma gidiyor.



PATLICAN MUSAKKA
Malzemeler:
- 1 kg patlıcan
- 250 gr kıyma
- 1 soğan
- 2 yeşil biber
- 2 domates (ben bir kullandım, az kırmızı oldu, siz 2 kullanın)
- 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ


Patlıcanları pijamalı doğrayıp, birer parmak kalınlığında halka halka dilimliyoruz. Dilimlediğimiz her patlıcanı içinde tuzlu su olan bir kaba koyuyoruz. Daha biz patlıcanları doğrarken suyun rengi kararmaya başlıyor. Birkaç kere bu suyu değiştirdikten sonra patlıcanları elde sıkıp, bir bezin içinde kurulayın. Sıvıyağı kızartma tenceresine alıp, yağı kızdırın. Patlıcanları tencereye atıp kızartın. Az kızartın demiyorum, bence güzelce kızartın. Lezzet bileşenleri iyice oluşsun. Bu arada bir tencereye 3 yemek kaşığı sıvıyağ koyup kıymayı kavurmaya başlayın. Kıymanın rengi kahverengileşince içine doğranmış soğanı ve biberleri ekleyin. İyice kavurup, mis gibi kokunca içine kabuklarını soyup küp küp doğradığınız domatesleri ekleyin. Tuz, karabiber ve birazcıkta kimyon ilave edin. Domatesler ölünce altını kapatın. Karnıyarık tenceresine, kızarmış patlıcanları koyun, üzerine kıymalı harcı homojen dağıtın. Tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte lezzetlerin birbirine geçmesini sağlayın. Yanına beyaz pilav ve gerçek cacık tavsiye ediyorum. Hatta cacığa sızma zeytinyağı ve sumak gezdirin. Eğer bu yemeği yaparsanız ve menünüz bu olursa lütfen beni yemeğe çağırın :)
Afiyet olsun.
Bu arada biz türkler olarak karnıyarık tenceresi diye bir tenceremiz olması beni gururlandırıyor. Türk mutfağı diye birşey olduğunun resmi kayıdı gibi :)

Yarın görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler