12 Ağustos 2010 Perşembe

Kızılcık Şerbeti


İzmir cehenneminden herkese merhaba,
Geçen akşam Limonlukek'in kızılcık şerbetini denedim. İçine farklı olarak bir karanfil attım. Gezdiğim sitelerde karanfilli, tarçınlı hazırlanan çok şerbet vardı. Kızılcık tadını bastırmasını istemediğim için sadece bir karanfil attım.

KIZILCIK ŞERBETİ
Malzemeler
- Yarım kg kızılcık
- 2,5 su bardağı toz şeker
- 3 bardak su
- Yarın limonun suyu
- 1 adet karanfil



Kızılcığı bir bardak suyla haşlayın. Kızılcıklar haşlanıp yarılınca, altını söndürün ve kapağı kapalı olarak bir 10-15 dk bekleyin. Helme olan kızılcıkları kevgirden geçirin (ben, çelik makarna süzgeci kullandım). Bir tencerede 2 bardak suyla 2,5 bardak şekeri kaynatın. Kaynayan şerbete kızılcık pulpunu ekleyin. Kaynamaya başlayınca limon suyu ve karanfili ekleyin. Bir - iki taşım daha kaynatın ve altını söndürün. Bardakların yarısına kadar şerbetten koyup, suyla seyrelterek, soğuk tüketin.

Özellikle Ramazanda sofralarda güzel bir içecek. Ben zaten oldum olası hoşaf, komposto türü içeceklere bayılırım. Okuldan kalma bir tatmıdır nedir bilmiyorum ama pilav-hoşaf ya da börekle komposto çok hoşuma gider. Sıcak yaz günlerinde gazlı içecekler beni serinletmiyor.En çok ayran (uyutuyor diye ikinci sırada) ve komposto seviyorum.

Kızılcığın benim için ekstra güzel olmasının sebebi, küçüklüğümde babannemin kızılcık marmelatı yapmasıdır. Safranbolu taraflarında kızılcık marmelatına kiren derler. Evde büyüklerden kim kiren yaparsa, elimde kaşık kavanozun başında ben beliririm. "Belirirdim" diyemiyorum, hala bayılıyorum. İş güç yoğunluğundan yapamadığımız sene Kafkas'ın marmelatlarından alırdık. Tadı yakın olsada aynı olmuyordu.

Denerseniz beğeniceğinizi düşünüyorum. Şimdiden afiyet olsun. Yarın görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler