30 Haziran 2010 Çarşamba

Islak Kek





Merhabalar,
Dün akşam yemek defterimi karıştırdım ve eski tarfilere baktım. Geçen gün yaptığım poaça gibi bugün vereceğim tarifte en az 15 yıllık bir tarif. Eski yan komşumuz Zümrüt Teyze'nin ıslak kek tarifi. Bu keki annem yaptığında özellikle kenarlarını yemeğe çalışırdım. Sosunu iyice çekmiş, bol kakaolu enfes olurdu. Daha fazla bekletmeden tarifi veriyorum.

ZÜMRÜT TEYZE'NİN ISLAK KEKİ
Malzemeler:
- 1 su bardağı süt
- 150 gr margarin ya da tereyağı
- 3 koca çorba kaşığı kakao
- 1,5 su bardağı şeker
- 2 su bardağı un
- 1 kabartma tozu
- 3 yumurta

Şeker ve kakaoyu karıştırın. Ardından eritilmiş yağ ve süt ilave edin. Bu karışımdan tam bir su bardağı ayırın. Geri kalanın içine yumurtaları kırın, un ve kabartma tozu ekleyin. Güzelce karıştırıp, yağlanmış tepsiye dökün. 175 derecede yaklaşık 30 dakikada pişiyor. Piştikten sonra üzerine ayırdığımız bir su bardağı kakaolu sostan dökün ve fırında birazcık dinlenirin. Üzerine hindistan cevizi dökerek servis yapın. Afiyet olsun :)



Bugün Kemalpaşa'da görevdeydim. Her zaman gitmediğimiz, çok işlek olmayan bir antrepoya gittim. Bahçesinde birde ne göreyim! Hindiler, güvercinler, değişik-adını bilmediğim kuşlar. Evrakların imzalanmasını beklerken onları izlemeye doyamadım.



İnsanın doğaya hayranlığı bitmez. Kuşları kendimizden aşağı görürüz ama hayran hayran bakarız. Uçmaları, hafiflikleri, kalplerinin deli gibi,hızlı hızlı çarpması bize mucizevi gelir. İronik bir çelişki var bu durumda. Yine de yanlarında olmak insanı rahatlatıyor. Doğru olduğunu hissediyorsunuz. Yarın görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler