24 Haziran 2010 Perşembe

Haşhaşlı Kek

Merhabalar,
Bugün sanırım artık limandan kurtuldum. Son 7 gündür hergün limandaydım. Keserciden, gümrükçüye, başka kontrollere gelen memurlarıyla iyice ahbap olduk. Gemileri, konteynırları sevmeme rağmen, artık limanda iş yapmak başımı döndürür oldu. Artık bir antrepoya gidip, mal peşinde koşmadan çalışmak istiyorum. Etrafımda sirenler olmadan, ezilme, yağa basma tehlikesi olmadan çalışmayı istiyorum. Biraz dinlendikten sonra yine limandan İzmir manzarasına hazırım :) Birde o manzarada çay içebilsek... En çok o bakir manzara hoşuma gidiyor. O manzara herkese açık değil. O Karşıyaka-Altınyol manzarası önünde hiçbirşey olmadan size ait. Birde tabi şu var, İzmir'de denize nereden bakarsanız bakın limanı görürsünüz. Sizin manzaranızı böler. Liman hariç :) Limandan sadece İzmir ve güzeller güzeli körfez görünür. Birde çay olabilse... Bir 5 dk mola olabilse süper olacak.




Limanda iş yaparken kendimi lego parkında, iş makineleriyle oynayan bir oğlan çocuğu gibi hissediyorum. Bugün işlerimi bitirip dönerken Shell varillerine liman personelinin diktiği biber ve ayçekirdeklerini gördüm. Ne kadar yaratıcı değil mi? Üzerindeki ürünleri kimsenin yememesinin sebebi, sanırım variller :)


Bugün sizlere en pratik kek tarifim olan haşhaşlı kek tarifi vermek istiyorum. Bu tarifi Yalvaç'lı Sema Hanım'dan aldım. İlk yaptığım günden beri herkesin zevkle yediği bir çay keki. Hemde içinde haşhaşlarla çıtır çıtır, değişik bir tarif. Deneyenlerin kesinlikle memnun kalacağı birşey.



HAŞHAŞLI KEK
Malzemeler
- 3 yumurta
- 1,25 bardak toz şeker
- 1 paket vanilya
- 1 çay bardağı mavi haşhaş tohumu
- 3 bardak un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı süt
- 1 su bardağından 2 parmak az sıvı yağ

Önce yumurtayla şekeri çırpın, ardından vanilya ve haşhaşı ekleyin. Ardından geri kalan malzemeyi ekleyin, yağlanmış tepsiye döküp önceden ısıtılmış fırına verin. 170 derecede yaklaşık 30 dakikada pişiyor. Fırından fırına pişirme süresi 5 dakika oynayabilir. Çınar'ında çok sevdiği bu tarifi beğeneceğinizi umuyorum. Afiyet olsun.

Not: Yarın Aliağa limanındaymışım :)))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler