16 Haziran 2010 Çarşamba

Elektrik Aldım

Merhabalar,
Bugüne bir sorula başlayalım.

"Ticaret ve sanayide herkes çalar. Ben şahsen çok çaldım. Ama nasıl çalınacağını bilirim ben."

Sizce bu sözü kim söyledi?
a)Jet Fadıl :)
b)Cem Boyner
c)Geniş gıdılı, göbekli, yaşlı-eski bir siyasi
d)Thomas Edison

Hmmmm.... Eski patronunuzun adınımı veriyorsunuz :))

Daha fazla dayanamıyorum ve cevabı söylüyorum : Thomas Edison . Atalarımın hırsız olduğunu duymak gibi birşey. O kadar fizik, kimya, matematik oku, mühendis ol ve hayranlıkla icatlarına baktığın adam "ben hırsızım" diyebilsin. Nerede kaldı bunun örnek yani? Amerika'nın kapitalist yanıyla beslenen birini nasıl örnek alabilirim. Fikir çalan birini nasıl örnek alabilirim diye düşünürken aslında mevcut kullandığımız elektiriği Tesla'nın bulduğunu öğrendim. Tesla'nın sırp bile olsa, sonradan ABD vatandaşı olduğunu ve esas amacının para, şan, şöhret değil, insanlığın kullanabileceği birşeyleri ortaya koymak olduğunu öğrenince içim cız etti. Böyle bir miras olabilir mi? Tüm insanlığın her gün kullandığı, ya da kullanarak geliştirdiği icatlarla dolu hayatımız. Elektriksiz, pilsiz bir hayat düşünemiyorum. Bir el fenerinden, mutfak robotuna, çocukların pilli oyuncaklarından, barajlara, uçaklara, metrolara kadar herşeyde kullanılan birşey. Tarif edilemez, elektron akışına dayanan, manyetizma,mıknatıslarla olan birşey. Bunu sadece yapmış olmak için yapmak bana garip geliyor. Amacı şan , şöhret ve para olsa bence bunu alırdı. Bizde Edison'dan çok Tesla'yı anardık. Ama bu üçü Edison'un hayaliydi. Herkes bence gerçekten hayallerini yaşıyor. İnsan hayalleri ve o hayal için yaptıkları kadar yaşıyor. Evrensel şeyler hayal edip, bu evrensele hizmet edenler, aradıklarını buluyorlar. Edison'un da süper bir mühendis olduğuna eminim. Doğru akımı bulmak, bununla çalışan ampul üretmek süper bir fikir. Ama artık bir sıfatı daha var.
Nobel ödülü Edison ve Tesla'ya birlikte verildiğinde, Tesla bundan dolayı reddetmiş olabilir. Tesla yeni idolüm değil, ama elektrik aldım ondan :) Bana enerji verdi.

Bende kendi çapımda faydalı bir iş yapmak istiyorum. Hem merakımı besleyecek, hemde beni bir yerlere düşünsel olarak taşıyacak birşeyler yapmak istiyorum. Ne yapabileceğimi kadar verip iç disiplinle yavaş yavaş çalışmaya başlamalıyım. Gıdayla ilgili birşeyler istiyorum. "bitkisel yağlarda GDO tespitiyle ilgili olabilir mesela" son 2 haftadır rüyalarımda hep ODTÜ'deyim. Geçen hafta Figen'i yerleştirdim, bu hafta başka bir arkadaşımla ODTÜ'deydim. Hayatımda oraya gitmedim, hiç ODTÜ tercihim olmadı ama içimde birşeyler kıpraşıyor. Bütün bunların dışında bloga tarifler ikonu ekleyebilsem gerçi dünyalar benim olacak. İşle mi ilgili bilmiyorum ama bu aralar farklı birşeyler daha yapmak istiyorum. İlker geldikten sonra daha belirgin bir çizgim olacak inşallah. Şimdi bir seyyah gibi 3 gün bir yerde 4 gün başka yerdeyim. Bakalım zaman bize neler gösterecek. Kahramanımız yeni macarelarında kimlerle karşılaşacak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkürler